FAQ

Van waar komen de ski's die jullie verkopen?

Wij kopen op het einde van elk seizoen loten op bij verschillende skiwinkels in de alpen. De ski's komen meestal uit de verhuur of zijn ski's die tijdens een beperkte periode getest zijn geweest. Wij proberen steeds om enkel de meest recente modellen op te kopen om een zo kwalitatief mogelijk aanbod te bieden. Huurski's zijn over het algemeen tussen de 4-12 weken gebruikt geweest (afhankelijk van het model). 

Wat is de staat van de ski's?

De staat van de ski's varieert van zo goed als nieuw tot ski's die wat sporen van gebruik hebben op de topsheet (dit is enkel kosmetisch) en heel soms ski's die wat meer gebruikt zijn geweest. Voor deze laatste categorie staat dit aangegeven in de beschrijving en passen wij de prijs ook naar gelang de (kosmetische) schade aan (20-40% goedkoper dan normaal). De base wordt opnieuw vlak gemaakt waardoor er geen of zeer beperkte (ondiepe) oneffenheden te vinden zijn in de base. Sommige ski's (budget) kunnen wat meer beschadigingen hebben op de topsheet, maar dit heeft geen enkel effect op de prestaties van de ski.

Zijn de ski's gewaxt en geslepen?

Alle ski's worden voor verzending steeds gewaxt en geslepen en zijn dus meteen klaar voor gebruik.

Is er nog garantie op de ski's?

Op ons tweedehands materiaal is er 1 jaar garantie. Deze garantie gaat in op het moment van de verkoopdatum. U steeds de ski's komen omruilen (of terugsturen) indien u toch niet tevreden zou zijn (zie hiervoor de pagina https://www.mountainlab.be/pages/klantengeluk)

Kan ik ook stokken krijgen?

We hebben ook een beperkte voorraad van nieuws skistokken. Zie hiervoor onze website op https://www.mountainlab.be/collections/skistokken

Welke lengte van stokken moet ik kiezen?

Zie volgend blog artikel.

Welke lengte van ski moet ik kiezen?

Zie https://www.mountainlab.be/blogs/news/welke-lengte-van-skis-moet-ik-kiezen

Nemen jullie mijn (oude) ski's / schoenen ook over?

Wij nemen ook materiaal in! Stuur voor je aankoop even foto's op whatsapp naar 0031 6 58 01 26 37 en we geven je binnen 24 uur een inruil waarde.

Kan ik foto's van mijn specifieke ski krijgen?

Zeker! Stuur even een bericht op whatsapp naar 0031 6 58 01 26 37 en we geven je binnen 48 uur extra foto's

Wat als ik niet tevreden ben over de ski's?

Indien u toch niet tevreden zou zijn over de ski's, kan u ze steeds binnen de 30 dagen omruilen. U kan de ski's terugsturen of bij ons binnen brengen en wij vergoeden het aankoopbedrag steeds terug. Zie ook https://www.mountainlab.be/pages/klantengeluk

Kunnen jullie de ski afstellen op mijn skischoen?

Dit kan zeker, wij kunnen dit in ons atelier perfect regelen mits u dit bij uw bestelling meegeeft. Geef bij de bestelling volgende zaken mee:

  • Niveau (beginner / Intermediair / Gevorderde / Expert
  • Gewicht (kg)
  • Lengte van de skischoen in millimeter. Let wel: schoenmaten die in mondo of EU maten worden doorgegeven kunnen we niet correct afstellen en zullen dan ook zonder de correcte afstelling bezorgd worden. 

Welke DIN instelling raden jullie aan?

DIN afstelling van de binding kan door ons uitgevoerd worden. Hiervoor hebben wij wel wat extra informatie nodig:

  • Man / Vrouw
  • Gewicht
  • Ski niveau
  • Skischoen maat (in mm)
  • Lengte

Kan ik mijn ski's afhalen?

Ski's kunnen afgehaald worden in de winkel in Klundert, Nederland

Wat zijn de verzendkosten

Verzending is altijd gratis.